måndag 5 juli 2010

blir aldrig frisk.

Fyfan, jag hatar att vara sjuk. Nu har jag hostat och haft mig mer än en vecka. Såfort jag anstränger mig så får jag hemska hostattacker. Så jag kan inte direkt dra ut på någon powerwalk eller så nu. Det stör mig. Jag måste be mamma ringa till husläkaren så jag kan få någon dundermedicin.


Mamma märker att jag inte äter och det tror jag nog gör henne orolig. Igår, (igen!!) hotade hon med att om jag fortsätter såhär så kommer jag ligga på sjukan hela sommaren. Men det hon säger till mig går in genom ena örat och ut ur det andra.

Jag måste köpa en våg, eller tvinga mamma till att göra det. För om jag ska springa hem till mormor & morfar varje dag och väga mig kommer dom oxå förstå att nått är på tok. För nu får jag ju lov att mäta mig varje dag, och jag vill ju veta vad jag väger.


Om 26dagar ska jag väga 47kg. Jag har inte kommit på nått straff om det inte bli så.. Hjälp mig med förslag?


1 kommentar: